Tarcza Finansowa PFR 2.0


Manual MSP
Manual MIKRO

Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .

Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm

  • Przedsiębiorstwa działające w 45 branżach objętych restrykcjami z Polskiej Klasyfikacji Działalności - zobacz
  • Firmy zatrudniające od 1 do 9 pracowników oraz obroty lub suma bilansowa za 2019 r. poniżej 2 mln euro
  • Spadek obrotów o minimum 30% w okresie IV-XII lub w IV kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku
  • Kwota subwencji zależna o wielkości spadku przychodów:
    - 18 000 zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30-60%
    - 36 000 zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60%
  • Maksymalna kwota subwencji to 324 000 zł
  • Możliwość umorzenia do 100% w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 roku
  • Wartość programu to 6,5 mld zł
  • Okres wypłat subwencji przez Polski Fundusz Rozwoju to 15 stycznia – 28 lutego 
  • Wnioski składane za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla małych i średnich firm

  • Przedsiębiorstwa działające w 45 branżach objętych restrykcjami z Polskiej Klasyfikacji Działalności (tu poproszę o link do pliku kody PKD.pdf)
  • Firmy zatrudniające od 10 do 249 pracowników oraz obroty poniżej 50 mln euro lub suma bilansowa poniżej 43 mln euro
  • Spadek obrotów o minimum 30% w okresie IV-XII lub w IV kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku
  • Subwencja wypłacana jest w kwocie 70% straty brutto (przed podatkiem) przedsiębiorstwa za miesiące od listopada 2020 roku do marca 2021 (styczeń-marzec 2021 r. na podstawie prognozy)
  • Maksymalna kwota subwencji to 3,5 mln zł i nie więcej niż 72 000 zł na pracownika
  • Wartość programu to 6,5 mld zł
  • Okres wypłat subwencji przez Polski Fundusz Rozwoju to 15 stycznia – 28 lutego 
  • Wnioski składane za pośrednictwem bankowości elektronicznej w 18

 

Prosimy zapoznać się ze szczegółowymi informacjami o ubieganie się o pomoc z Tarczy Finansowej 2.0 - zobacz

 

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Tarczy Finansowej 2.0 Znajdą Państwo na stronie: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html#mmsp – okienko pytania i odpowiedzi.

Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”. https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Regulamin-programu-tarcza-finansowa-pfr-20.pdf - ten adres poproszę jako aktywny link Odwołanie od decyzji o przyznaniu finansowania Jeśli otrzymałeś niższą kwotę subwencji od wnioskowanej lub kwotę w wysokości wnioskowanej, możesz odwołać się od decyzji i zawnioskować o różnicę, lub dokonując zmiany danych i oświadczeń składając wniosek odwoławczy. Wniosek odwoławczy musisz złożyć w tym samym banku, w którym złożyłeś pierwszy wniosek. Odwołanie może zostać złożone nie wcześniej niż 1 lutego 2021 r., jednak nie później niż w terminie do dnia 31 marca 2021 r. Zanim złożysz wniosek odwoławczy - Pamiętaj:
· wniosek możesz złożyć tylko dwa razy, masz na to dwa miesiące od daty podpisania umowy,
· jeśli otrzymałeś negatywną decyzję, nie możesz się odwołać – musisz złożyć nowy wniosek,
· przed złożeniem wniosku należy wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub właściwym urzędem skarbowym) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku oraz upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.

Koszty stałe w rozumieniu TARCZY PFR 2.0