Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer telefonu naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
• Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
• Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
• Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
• Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
• Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
• Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
• Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
• Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.
Więcej informacji dostępnych w poniższych komunikatach:
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Falszywe-polaczenia-telefoniczne-przestepcow-podszywajacych-sie-pod-banki