Informacje
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych
POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH W BANKU SPÓŁDZIELCZYM W RASZYNE
Stosownie do zapisów art. 13 ust. 1 i 2 oraz at. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane „RODO”) Bank Spółdzielczy w Raszynie (dalej zwany „Bankiem”) informuje, że:
- DANE ADMINISTRATORA DANYCH
Administratorem Twoich danych osobowych, zgodnie z art. 4 pkt. 7 „RODO” jest:
Bank Spółdzielczy w Raszynie z siedzibą w Raszynie,
Adres: 05-090 Raszyn, ul. Al. Krakowska 72,
Kontakt:
Telefon: 22 720 01 16,
E-mail: info@bsraszyn.pl,
Adres e-doręczenia: AE:PL-34453-16389-BRCVV-19.
- INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którym jest Pani Monika Kamińska. Z Inspektorem z można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e – mail: iod@bsraszyn.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustępie 1 powyżej.
- CELE PRZETWARZANIA DANYCH W ZALEŻNOŚCI OD ŹRÓDŁA
- Dane Klientów
Dane pozyskane w związku ze świadczeniem usług bankowych przetwarzane są m.in. w celach:
- w celu podjęcia na wniosek Klienta działań zmierzających do zawarcia umowy (np. rozpatrzenia wniosku), a następnie realizacji zawartej umowy.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. b „RODO”
- w celu oceny ryzyka kredytowego na podstawie obowiązku z art. 70 oraz art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe,
- w celu wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowiązku wynikających z Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- w celu wypełnienia zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe zgodnie z ustawą o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami [Euro – Fatca], gdy zawarliśmy umowę,
- w celu wypełnienia obowiązku raportowania do organów władzy publicznej i organów nadzorczych oraz do innych podmiotów, do których Bank jest zobowiązany raportować na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym w związku z wypełnianiem przez Bank obowiązków identyfikacyjnych oraz raportowych wynikających z Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (tzw. „ustawa CRS”) bądź Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA,
- w celu rozpatrywania reklamacji na podstawie obowiązku z art. 3-10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. c „RODO”
- w celu ewentualnego podejmowania czynności związanych z przeciwdziałaniem przestępstwom bankowym, w tym profilowania operacji finansowych pod kątem potencjalnych przestępstw w celu pogłębienia badania zgłoszenia, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu zapobiegania przestępstwom bankowym przez Administratora oraz obrony przed nadużyciami,
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów,
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
- w celach analitycznych doboru usług do potrzeb klientów Administratora, optymalizacji produktów w oparciu także o Twoje uwagi na ich temat i Twoje zainteresowanie, optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, w tym reklamacji będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu,
- w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia klientów z produktów i usług, gdy zawarliśmy umowę.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. c „RODO”
- w celu marketingu bezpośredniego związanego z promocją produktów i usług oferowanych przez Bank.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. c „RODO”
Dane otrzymywane podczas rozmów, kontaktów telefonicznych, korespondencji e-mail, korespondencji w ramach formularzy elektronicznych przetwarzane są m.in. w celach:
- w celu wykonania zawartej umowy lub przed jej zawarciem
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. c „RODO”
- w celu udzielania odpowiedzi na przesłane pytania, prowadzenie korespondencji związanej z zawartą umową
- wewnętrzne cele administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. f „RODO”
- w celu marketingu i promocji produktów i usług własnych.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. a „RODO”
- Dane Kontrahentów i innych osób kontaktujących się z Bankiem
Dane otrzymywane podczas spotkań i znajdujące się w zawieranych Umowach przetwarzane są m.in. w celach:
- w celu wykonania zawartej umowy,
- w celu bieżącego kontaktu wynikającego z zawartej umowy lub z podjętych działań zmierzających do jej zawarcia.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. b „RODO”
- w celu wypełnienie prawnie ciążących obowiązków na Administratorze danych w związku z koniecznością przechowywania dowodów księgowych.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. c „RODO”
- w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń,
- wewnętrzne cele administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów.
Podstawa prawna z art. 6 ust 1 lit. f „RODO”
Dane znajdujące się w korespondencji elektronicznej i papierowej przetwarzane są m.in. w celach:
- w celu bieżącego kontakt z Kontrahentami i Podmiotami Współpracującymi, z którymi Administrator zawarł umowy, w celu ich realizacji,
- w celu kontakt z firmami i ich przedstawicielami, z którymi Administrator prowadzi negocjacje przed zawarciem umowy.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”
- w celu udzielania odpowiedzi na wszelkie inne zapytania, które otrzyma Administrator na oficjalne adresy umożliwiające komunikację elektroniczną.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”
- Monitoring wizyjny
Dane osób, które mogą przebywać na terenie objętym monitoringiem Banku, których identyfikacja nie jest możliwa na podstawie samego zapisu obrazu przetwarzane są m.in. w celach:
- w celu zapewnienia bezpieczeństwa zgodnie z Ustawą z dnia 30 listopada 2017 r. o ochronie osób i mienia.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c „RODO”
- w celu bezpieczeństwa oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi uzasadniony interes Administratora.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”
- Nagrywanie rozmów
Dane osób kontaktujących się z Bankiem telefonicznie przetwarzane są m.in. w celach:
- w celach związanych z tematem rozmowy wybranym przez osobę wykonującą połączenie,
- w celu bezpieczeństwa oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi uzasadniony interes Administratora.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”
- Połączenia na numery, których zapis jest rejestrowany poprzedzane są stosowanym komunikatem, pozostając na linii osoba, wykonująca połączenie wyraża zgodę na przetwarzanie.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a „RODO”
- Media społecznościowe
Dane osób, korzystających z mediów społecznościowych Banku
- w celu obsługi fanpage w portalu Facebook pod nazwą „Bank Spółdzielczy w Raszynie” (dostępnego pod adresem URL: https://www.facebook.com/BSRaszyn/) i wchodzenia w interakcje z użytkownikami, w tym prowadzenia korespondencji za pośrednictwem funkcji czatu.
- w celu kontaktu i udzielania odpowiedzi na przesłane pytania.
- q celach archiwalnych i dowodowych dla zabezpieczenia informacji, których wykorzystanie może być niezbędna dla dochodzenia naszych praw.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”
- w celu wchodzenie w interakcje z Użytkownikami, w tym poprzez funkcję czatu w portalu Facebook na podstawie uzyskanej zgody.
- w przypadku pozostawienia na naszym profilu komentarz lub wystawienia oceny.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a „RODO”.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających profil Banku opisane zostały w punkcie 11. poniżej.
- Dane przetwarzane w celach marketingowych
Dane osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Banku:
- w celu przekazywania informacji handlowych (newslettera) dotyczących aktualnej oferty Banku i jego Partnerów oraz informacji o promocjach, konkursach i innych wydarzeniach organizowanych przez Bank na podstawie wyrażonej zgody.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a „RODO”
Udzielone zgody marketingowe mogą być w każdym czasie odwołane bez uszczerbku dla przetwarzania, które było realizowane przed ich wycofaniem.
Zgody można wycofać w sposób opisany w części „ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH”.
- ODBIORCY DANYCH
Możemy udostępnić Twoje dane takim odbiorcom, jak:
- Organy, podmioty i instytucje upoważnione do otrzymania takich danych na podstawie przepisów prawa, np.:
- Komisja Nadzoru Finansowego,
- Generalny Inspektor Informacji Finansowej,
- Biuro Informacji Kredytowej S.A.,
- Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. i inne izby rozliczeniowe,
- Związek Banków Polskich.
- Podmioty, którym przekazanie danych jest konieczne dla wykonania określonej czynności np. transakcji płatniczej lub czynności dla organizacji kartowych (m.in. VISA, Mastercard), a także inne banki, instytucje kredytowe i płatnicze, uczestnicy systemów płatności, podmioty, z którymi współpracujemy w ramach świadczonych usług finansowych.
- Podmioty, którym dane mogą być przekazane na podstawie Twojej zgody lub zgodnie z zawartą umową. Dotyczy to także podmiotów, które przetwarzają dane na nasze zlecenie i na naszą rzecz, np.: podmioty świadczące usługi informatyczne, prawne, agencyjne, doradcze, pocztowe.
- PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Twoje dane możemy przekazywać odbiorcom, którzy będą je przetwarzali poza w krajach poza EOG. Będzie to możliwe w następujących sytuacjach:
- Jeżeli jest to niezbędne, abyśmy wykonali umowę, którą zawarliśmy z Tobą, np. gdy realizujemy przelew zagraniczny na Twoje zlecenie.
- Gdy uzyskamy na to Twoją zgodę.
- Gdy Komisja Europejska stwierdzi, że państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony.
- Gdy zapewnione są odpowiednie zabezpieczenia np. poprzez zawarcie w umowie z odbiorcą danych standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską.
- OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Okres przetwarzania Twoich danych zależy od podstaw i celu, w jakim są przetwarzane. Zasadniczy okres przechowywania danych wynosi 6 lat. Okres ten kończy się z upływem ostatniego dnia roku kalendarzowego od zakończenia umowy, która była podstawą przetwarzania danych chyba, że przepisy prawa przewidują inny okres.
Stosujemy następujące zasady:
- Jeśli zawarliśmy i realizujemy umowy z Tobą – do czasu jej rozwiązania lub wygaśnięcia, np. spłaty kredytu lub zamknięcia konta, a następnie przez czas wykonywania obowiązków prawnych, np. z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – przez okres 5 lat licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem.
- Jeśli przetwarzamy Twoje dane w związku z prawnie uzasadnionym interesem – do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, np. dla celów marketingowych; lub tak długo, jak ten interes istnieje, np. do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartych umów.
- Jeśli przetwarzamy Twoje dane na podstawie Twojej zgody – aż wycofasz swoją zgodę.
Szczegółowe informacje dotyczące okresów przetwarzania Twoich danych są dodatkowo zawarte w Klauzulach informacyjnych, które odpowiednie są celu przetwarzania Twoich danych.
- PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ:
Przysługują Ci następujące prawe:
- Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 „RODO”).
- Prawo do sprostowania nieprawidłowych i uzupełnienia brakujących danych (art. 16 „RODO”).
- Prawo żądania usunięcia danych – tzw. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 „RODO”), w przypadku gdy:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
- Prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 „RODO”) w przypadku gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Bank nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Banku są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
- Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 „RODO”), co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie osoba, której dane dotyczą może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przez Bank w oparciu o prawnie uzasadniony interes Banku, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego. Sprzeciw jest dla Banku wiążący, chyba że Bank wykaże istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Prawo żądania przeniesienia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany, gdy są one przetwarzane przez Bank na podstawie zgody lub umowy (art. 20 „RODO”), co oznacza, iż osoba, której dane dotyczą prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Bank bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
- Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) „RODO”.
Ze swoich praw można skorzystać w sposób opisany w części „ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH”.
- SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO
Jeżeli osoba, której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów „RODO”, przysługuje jej prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych.
- DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH
Podanie danych osobowych do celów zawarcia i realizacji umowy z Bankiem ma charakter dobrowolny, jednakże konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku, zawarcia i realizacji umowy z Bankiem. Konieczność podania danych osobowych może też wynikać z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa, w takim przypadku niepodanie wymaganych danych może spowodować przeszkodę w realizacji umowy przez Bank. W przypadku, jeśli dane osobowe są zbierane na podstawie zgody, podanie tych danych jest dobrowolne.
- PROFILOWANIE I ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI
Profilowanie należy rozumieć jako formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
To czy dane osobowe są profilowane, wynika z specyfiki rodzaju relacji łączącej Klienta z Bankiem. W niektórych procesach wykorzystujemy profilowanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zawarcia lub wykonania umowy lub wykonania obowiązku nałożonego na nas przepisami prawa, np. w celu zapobiegania prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu oraz oceny zdolności kredytowej.
- Media Społecznościowe
Bank Spółdzielczy w Raszynie prowadzi profil w serwisie Facebook o nazwie „Bank Spółdzielczy w Raszynie”, który dostępny jest pod adresem URL: https://www.facebook.com/BSRaszyn/.
- Administratorem danych osobowych na fanpage „Bank Spółdzielczy w Raszynie” jest Bank Spółdzielczy w Raszynie.
- Dane osobowe podawane na Fanpage będą przetwarzane, w następujących celach:
- obsługi fanpage w portalu Facebook pod nazwą „Bank Spółdzielczy w Raszynie” (dostępnego pod adresem URL: https://www.facebook.com/BSRaszyn/) i wchodzenia w interakcje z użytkownikami, w tym prowadzenia korespondencji za pośrednictwem funkcji czatu;
- kontaktu i udzielania odpowiedzi na przesłane pytania;
- w celach archiwalnych i dowodowych dla zabezpieczenia informacji, których wykorzystanie może być niezbędna dla dochodzenia naszych praw;
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”
- wchodzenie w interakcje z Użytkownikami, w tym poprzez funkcję czatu w portalu Facebook na podstawie uzyskanej zgody;
- w przypadku pozostawienia na naszym profilu komentarz lub wystawienia oceny.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a „RODO”.
- Poza uzasadnionym interesem Administratora, podstawą przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą. Osoba odwiedzająca profil dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage. Zasady panujące na Fanpage są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z regulaminów serwisu Facebooka.
- W każdej chwili można przestać obserwować Fanpage.
- Administrator widzi dane osobowe, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które użytkownik serwisu Facebook umieszcza na swoim profilu jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Fanpage na podstawie zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Fanpage lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrona przed roszczeniami.
- Dane osobowe mogą być udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak portal Facebook lub innym podwykonawcom obsługującym Fanpage, serwisowi IT, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem Facebook.
- Dane mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem i polityką prywatności Facebooka. Facebook stosuje standardowe klauzule umowne, gdy przekazuje dane poza obszar EOG, a więcej o tym znajdziesz pod adresem URL: https://www.facebook.com/business/help/336550838147603.
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
Każda osoba, której Bank przetwarza dane jako ich Administrator jest uprawniona do złożenia wniosku w zakresie obsługi praw wynikających z RODO, a Bank zobowiązany jest do jego rozpatrzenia żądania według poniższych zasad:
- Osoba, której dane dotyczą może zgłosić wniosek do Banku w każdej chwili.
- Bank rozpatruje wniosek złożony przez osobę której dane dotyczą lub osobę działającą w jego imieniu:
- w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania,
- w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania, Inspektor Ochrony Danych poinformuje listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia,
- w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem, Inspektor Ochrony Danych niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje osobę, której dane dotyczą listownie o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
- Osoba, której dane dotyczą może złożyć wniosek z wykorzystaniem formularza opracowanego przez Bank. Formularz (Formularz do pobrania poniżej) lub w placówkach sprzedażowych Banku. Wniosek powinien zawierać dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację osoby, która składa wniosek oraz rodzaj i szczegóły żądania.
- Osoba, której dane dotyczą może złożyć wypełniony wniosek w każdej placówce sprzedażowej Banku.
- Placówka sprzedażowa Banku może realizować wnioski od osób będących Klientami Banku w zakresie obowiązku informacyjnego (udziela informacji Klientowi), prawa do cofnięcia zgody na cele marketingowe oraz prawa do sprostowania (aktualizacji danych). W przypadku pozostałych praw osób, których dane dotyczą, obsługę wniosku realizują dedykowani pracownicy Centrali Banku.
- Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Bank żądania.
- Osoba, której dane dotyczą uprawniona jest do złożenia reklamacji w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Bank. Informacja o trybie zgłaszania reklamacji dostępna jest na stronie internetowej Banku.
- W imieniu Banku odpowiedzi na wnioski udziela Inspektor Ochrony Danych.
- Właściwym dla Banku organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@bsraszyn.pl.
Pobierz wniosek:
Wniosek realizacji praw Klienta zgodnie z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO)
Administrator - Bank Spółdzielczy w Raszynie
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE DO POBRANIA
KLIENCI
- Klauzula informacyjna dla Klienta Banku (posiadacz rachunku, kredytobiorca)
- Klauzula informacyjna dla Klienta osoby małoletniej
- Klauzula informacyjna dla dostawców zabezpieczeń
- Klauzula informacyjna dla użytkowników kart
- Klauzula informacyjna dla współmałżonków
- Klauzula informacyjna dla spadkobierców/zapisobiorców
- Klauzula informacyjna dla reprezentantów/zarządcy sukcesyjnego/osób do kontaktu
- Klauzula informacyjna dla pełnomocnika posiadacza rachunku/kredytobiorcy i przedstawiciela ustawowego
- Klauzula informacyjna dla Klienta okazjonalnego
- Klauzula informacyjna Biura Informacji Kredytowej S.A.
- Klauzula informacyjna Związku Banku Polskich dotycząca usługi weryfikacji RDP i RZNP oraz dokonywania zastrzeżeń RZNP
KONTRAHENCI
MONITORING WIZYJNY
POLITYKA